Diskutera och fråga allt inom estetiska injektioner och minimalinvasiva ingrepp.

VälkommenForumsEstetiska Behandlingar & InjektionerBotox för grop på hakan?

• Facebook Fråga

Medlem
    januari 3, 2021 vid 03:15

Hejsan, jag har inte behandlat grop på hakan med botox tidigare, men har för mig att man kan behandla med botox i mentalis, tycker mig minnas att det nämndes på advanced botox, stämmer det🤔

• Facebook Svar

Medlem
    januari 3, 2021 vid 03:16

Hej!

Det är inte själva gropen utan muskelaktiviteten i m.mentalis. många gånger blir gropigheter/ “apelsinhud” bättre av det. Då muskeln slappnar av inverterar hakan mindre och ojämnheter förbättras. Jag har en bild jag brukade lägga upp från vår föreläsning i avancerad botulinumtoxin kursen. Men de bilderna spreds utanför forumet också så just nu visar vi dem endast på föreläsning.

Men principen är att lägga i nedre halvan av hakan i 2 punkter.

Vilket botulinumtoxin använder du?

• Facebook Fråga

Medlem

Jag använder Vistabel och brukar ge 2 enh på två punkter mot apelsinhaka men den här damen har en ”skrattgrop” eller delning mitt på hakan och jag fick för mig att man kan slappa mentalismusklerna för att minska gropen 🤔😊

• Facebook Svar

Medlem

Det kan vara så att det hjälper. I första hand hade jag arbetat med filler åkt kombinerat. Lägg gärna upp en bild då det blir enklare att bedömma. 🤗

• Facebook Fråga

Medlem
        januari 3, 2021 vid 03:17

Tack Nina, hon kommer på fredag, får bedöma och ta kort då 😊🌺

• Facebook Svar

Medlem
          januari 3, 2021 vid 03:17

Gör så! 🤗

• Facebook Fråga

Medlem
            januari 3, 2021 vid 03:18

När kunden förklarade sa hon grop men det var en stark mentalismuskulstur med apelsinhaka , så det blev Botox 😊👍

Visar 1 - 2 av 2 svar

Logga in för att svara.

Originalpost
0 av 0 inlägg Juni 2018
Nu