Diskutera och fråga allt inom estetiska injektioner och minimalinvasiva ingrepp.

VälkommenForumsEstetiska Behandlingar & InjektionerKunder som vill dela på 1ml filler?

• Facebook Fråga

Medlem
    december 29, 2020 vid 19:54

Jag har en kund som vill dela 1 ml fillers med sin vännina . Självklart kommer o delas i 2 olika sprutor innan användning . Min fråga är det är lätt o dela på Stylage . Tänkte göra med 3 kran koppling? Hur tänker jag med kostnad ?

• Facebook Svar

Medlem

Jag delar eller sparar inga sprutor åt en kund.

• Facebook Fråga

Medlem

Inget ska sparas . De tänker komma samma dag . Jag vet att man kan dela med en koppling men aldrig gjort själv

• Facebook Svar

Medlem
    december 29, 2020 vid 19:55

Man kan se det på olika sätt. Min policy är att inte dela. Istället välja 0.5 ml till kund om resterande inte slängs eller används på något annat ställe. Man kan ha olika policy men så har jag arbetat i alla år

• Facebook Svar

Medlem
    december 29, 2020 vid 19:56

Jag använder Juvederm 0,55 ml. Jag varken delar eller sparar. När man öppnar en spruta det är kontaminerad och går ej att spara.

• Facebook Svar

Medlem

Tänk på steriliteten! Alltid patientsäkerhet framför annat. Öppna en spruta och byta preparat kräver särskild kunskap och noggrannhet för att upprätthålla detta. Vi vill inte ge våra patienter/kunder infektioner🌸 Mvh Operationssjuksköterska 🤗

• Facebook Svar

Medlem

Skulle inte rekommendera det av flera olika anledningar –

inte lönsamt att två personer delar på en spruta ( de tänker bara på att det blir billigare då )

– medel kan kontamineras

– inte heller bra att sprida det ryktet , att man kan göra så hos en 🙂

• Facebook Svar

Medlem
    december 29, 2020 vid 19:57

Det är viktigt att vi diskuterar dessa saker även om vi är av olika åsikter. Denna fråga har jag sett tidigare men tåls att diskuteras på nytt då alla någon gång funderat över det.

Visar 1 - 7 av 7 svar

Logga in för att svara.

Originalpost
0 av 0 inlägg Juni 2018
Nu