Diskutera och fråga allt inom estetiska injektioner och minimalinvasiva ingrepp.

VälkommenForumsEstetiska Behandlingar & InjektionerProphilo på väldigt tjock och tung hud?

• Facebook Fråga

Medlem
    januari 3, 2021 vid 03:27

Hej! Har en kund som undrar om profhilo hade kunnat släta ut hennes rynkor lite? Hon stör sig mest på nasiolabiala vecken samt rynkan på kinden under ögat. Hon har provat fillers i nasiolabiala vecken men inte varit nöjd med det. Vill prova annan behandling och helst profhilo.

Tack för info och tips!🙏🏼😊

• Facebook Svar

Medlem
    januari 3, 2021 vid 03:28

Absolut om du lägger nästan hela sprutan perioralt och ev punkten högst på kinden(brukar ge lite glow). Sen trådlyft kan va bra för henne (allmänt råd 😅

• Facebook Svar

Medlem

Lägg fillers längs upp kinden (skinnen),den drar upp huden och hänger upp den och nasabial vecket blir mindre.

• Facebook Svar

Medlem

Skinbooster!

• Facebook Svar

Medlem
    januari 3, 2021 vid 03:37

Hon ser ut att ha ganska tjock och tung hud. Om hon inte har varit nöjd med fillers kommer hon inte bli nöjd av effekten av profhilo.

Om hon vill få bort just de rynkorna så behöver hon lägga fillers vid kindbenet för att ge stöd åt ligamenten som drar under ögonen. Efter att ha byggt upp det stödet kan man se om hon fortfarande stör sig på nasolabialvecken och då lägga direkt i där. De flesta brukar inte lägga så mycket fokus på det vecket efter att ha återställt volym i mellanansiktet. Om hon är missnöjd – är det för uteblivet resultat? I så fall måste hon få realistiska förväntningar i mängd.

Om hon vill jobba hud så kan profhilo vara ett alternativ om huden är tunnare än vad den ser ut att vara på bild. Annars skulle jag köra microneedling och PRX.

• Facebook Svar

Medlem
      januari 3, 2021 vid 03:40

Skulle också lägga i mellanansiktet till att börja med. Sedan i nasolabialvecken om hon önskar. En SKINBOOSTER, profhilo eller annat kan sedan vara pricken över it!

• Facebook Svar

Medlem
        januari 3, 2021 vid 03:40

Jag tycker att de med lite grövre hud får ganska sparsam effekt av profhilo (om de inte är väldigt torra, men då kanske jag föredrar skinboostern i alla fall då den återfuktande effekten varar längre). Här tycker jag att microneedling, PRX och bra hudvård hemma funkar bättre för att ”fila ner” grovheten än vad profhilo kan ge.

Jag gillar profhilo, men jag tycker inte att effekten är dramatisk som vissa får.

• Facebook Svar

Medlem
    januari 3, 2021 vid 03:41

En perfekt kund för trådlyft!

Visar 1 - 6 av 6 svar

Logga in för att svara.

Originalpost
0 av 0 inlägg Juni 2018
Nu